Skoleindskrivning

Skolestart i børnehaveklasse

Børnesporet Faster-Astrup Skole afholder informationsaften i januar. Her har I mulighed for at se lokalerne, og høre om hverdagen på skolen. Vi ved, at der allerede nu kan være mange tanker og spørgsmål vedrørende valget af skole, og er I derfor altid velkommen til at kontakte Børnesporet Faster-Astrup Skole, for at aftale en tid, hvor I kan komme på besøg og høre mere om Skolen. Kontakt da skolen via Boernesporet@rksk.dk.

Skolerne i Ringkøbing-Skjern Kommune har digital skoleindskrivning for kommende børnehaveklasser i perioden 22.01.24 - 05.02.24.
Hvis dit barn er født i 2018 eller er fra 2017 og ikke allerede er startet i børnehaveklasse vil du få en personlig indbydelse fra skolen i dit skoledistrikt. Modtager du ikke en indbydelse er det vigtigt, at du selv kontakter distrikt skolen.

Nåede du ikke at indskrive dit barn indenfor indskrivningsperioden, kan du altid kontakte skolens kontor.

Hver skole har sit eget distrikt og børne, der bor i dette distrikt, har ret til at blive indstrevet i distriksskolen. Folkeskoleloven giver dog mulighed for, at man kan vælge en anden skole en distriksskolen.

I forbindelse med den digitale skoleindskrivning til børnehaveklassen skal der også ske indskrivning til skolefritidsordning, hvis dette ønskes. Vær opmærksom på, at hvis du indskriver dit barn på en anden skole end distrikt skolen, kan du ikke indskrive til SFO på denne skole, det skal du gøre via digital pladsanvisning.

Glade børn!

Indmeldelse i løbet af skoleåret

Der kan være mange forskellige grunde til et skoleskift, men det sker altid på baggrund af mange overvejelser. Hvis I overvejer et skoleskift for jeres barn, er I altid velkommen til at kontakte os, for en nærmere snak om, hvad vi kan tilbyde. I er også altid velkommen til at komme forbi for at se skolen. Vi anbefaler, at I aftaler en tid med skolens kontor, så I kan få besvaret eventuelle spørgsmål på turen rundt i skolen lokaler.