Praktiske oplysninger

Kl. 6.20 - 7.30: Morgenmad og stille modtagelse/leg
Kl. 7.30 - 9.15: Højtlæsning, sang, leg, spil og andre aktiviteter
Kl. 9.00 - 9.30: Frugt og dialogisk læsning på stuerne
Kl. 9.45 - 11: Aktiviteter i tilknytning til den styrkede læreplan/leg inde og ude/
ture ud af huset/ bevægelse i gymnastiksal og hallen m.m.
Kl. 11: Samling med sang og fælles lege
Kl. 11.15 Vi spiser madpakker og får vand/mælk dertil
Kl. 11.45 - 14: Udendørs leg og aktiviteter
Kl. 14.00: Eftermiddagsmad +sang og hygge
Kl. 14.30: Leg og forskellige aktiviteter inde og ude

FRUGT - BRØD OG MADORDNING

Til formiddagsmad er der frugt/knækbrød og vand. Til eftermiddagsmad er der forskelligt brød/boller. To gange pr. måned afholder hver børnegruppe maddage. Vi laver varmt mad sammen med en gruppe børn eller børnene smører selv rugbrød med forskelligt pålæg. Frugtordningen betales af forældrene i januar og august måned.

FØDSELSDAGE

Vi fejrer gerne fødselsdage for børnene i Børnehaven. I er som forældre meget velkomne til at deltage og I medbringer selv det, der skal fortæres. Vi opfordrer jer til at spare på sukkeret og slikket og vi vil meget gerne I medbringer noget sundt. Se endvidere vores sundhedspolitik.

LEGETØJ

En gang i mellem afholder vi legetøjsdag, hvor børnene må medbringe eget legetøj.

SOMMER OG SOL

Når solen står højt på himlen om sommeren, afdækker vi en del af sandkassen med solsejl. Vi forventer at barnet er smurt ind i solcreme hjemmefra og vi smører ind ved frokosttid. Det er en god ide at medbringe hat/kasket til barnet.

PÅKLÆDNING

Det er rart for barnet at være klædt praktisk på og klædt på efter årstiden. Gerne tøj der tåler at blive snavset. Medbring rigeligt med skiftetøj og også bleer, hvis barnet bruger dette.

LEGEPLADS OG BÅLPLADS

Vi har en superskøn legeplads med masser af plads og udfordringer. Der er natur og naturmaterialer, små kroge til leg, Tarzanbane med tilhørende klatretårn og rutchebane, en skøn fugleredegynge, karrusel og en kæmpe plads til at cykle og køre go-carts og bålplads

På spejderpladsen har vi endvidere adgang til et fælles bålhus med spejderne. Huset er indrettet med borde og bænke og bålplads. Både Børnehaven og SFO benytter jævnligt bålhuset og laver lækker mad over bål.

Legende børn!

BØRNESPORETS HAVE.

Som et nyt tiltag har vi lavet BØRNESPORETS HAVE i tilknytning til Børnehaven og skolen. Her er det meningen, at børnene involveres i beplantning, dyrkning af grøntsager m.m. Hensigten er, at haven skal være et læringsrum for alle børn, hvor der er mulighed for læring på en ny og anderledes måde.
Det er desuden et tiltag, som meget gerne skal kunne engagere sognets beboer, så vi sammen får skabt et sted, som alle er velkomne til at benyttet og sætte sit præg på.