Generel info om SFO

Vi lægger vægt på glæde, fællesskab og læring. Vi ved nemlig at børn lærer bedst, når de får sig rørt tilstrækkelig. I SFO'en har vi derfor fokus på idræt og bevægelse, og i dagligdagen er der både bevægelses aktiviteter, som er sat i gang af de voksne, men også bevægelseslege børnene selv tager initiativ til. Disse aktiviteter kan foregå udendørs, i gymnastiksalen og i hallen.

SFO... meget mere end opbevaring!

Det er også vores opgave at skabe god kontakt mellem børnene. Derfor hjælper vi børnene med at etablere forskellige legegrupper, da det også er godt, hvis børnene har flere venner de leger sammen med.

Børn i køkkenet

Med jævne mellemrum afholder vi børnemøder, hvor børnene lærer om demokratiske processer. De bliver lyttet til, lærer at give sin mening til kende og ind imellem er der afstemninger blandt børnene.

Vores indendørs faciliteter inviterer til kreative aktiviteter, spil, IPads, leg på tværs og meget mere. Vi lægger vægt på, at børnene for tilbudt at deltage i aktiviteter, men de bestemmer selv, hvad de vil deltage i.

Praktisk information:

Hvis barnet ikke kommer efter skoletid skal forældrene give besked til personalet evt. ved at sende en sms til 30 57 02 36. Vi ringer til forældrene hvis barnet ikke dukker op hos Krudtuglerne som aftalt, så husk at give besked hvis barnet har fri eller er syg.

SFO'en består af ca. 30 børn fra Børnehaveklassen til og med 3. klasse.

Åbningstider:

Mandag - torsdag    6.20 - skoletid - 16.30