Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1
logo
Mobil menu

Værdiregelsæt

Vi tænder bål hver dag

Vi synes, børn er fantastiske, og skal vi vække deres motivation for læring og udvikling, må vi frembringe en gnist. For børn er bål, der skal tændes, og vi brænder for at tænde hver eneste dag. Vi bliver motiveret af børnenes kampe og begejstret, når kampene bliver til succeshistorier.

  • Vi gør hverdagen spændende og inddrager børnene og deres perspektiver
  • Vi er velforberedte
  • Vi møder altid børnene og hinanden med et smil og stræber efter hver dag at løfte hinanden
  • Vi roser børnene, når de lykkes
  • Vi sørger for at anerkende børnene for det, de kan på forskellige niveauer 

 

Glade børn på legepladsen

 

Vi skaber en grøn tråd

Det forpligter at være geografisk placeret i hjertet af Naturens Rige, og derfor har vi en tydelig grøn tråd fra vuggestuen til skolen, hvor læring og udvikling i naturen er i højsædet. Udgangspunktet er det fagfaglige, men vi er bevidste om, at børn lærer forskelligt, og at udeskolen ikke bare er et alternativ, men et aktiv.

  • Vi er ude hver dag
  • Vi trækker naturen og nærmiljøet ind i hverdagen
  • De voksne inspirerer børnene til, hvad vi kan arbejde med udenfor
  • I vuggestuen grundlægges nysgerrighed på naturen. I børnehave udbygges med undersøgelse og nysgerrighed. I skolen arbejdes videre med læring i naturen.
  • Vi tager på tur
  • Vi får nye oplevelser og fælles minder
  • Vi benytter Naturbussen til at komme ud i kommunen
  • Udeskolen handler om at trække naturen og nærmiljøet ind i undervisningen
  • Børnene skal være klædt på til at komme ud i naturen

 

Vi opbygger omsorgsfulde relationer

Mellem hinanden, børnene og deres forældre. Relationen er den vigtigste grundsten til børns læring, og der er vi ekstremt dygtige. Vi kender hinanden så indgående, at vi oprigtigt interesserer os for hinanden og børnene. Vi har med skolen og dagtilbuddets størrelse unikke muligheder for at skabe relationer, og der er kort fra bekymring til indsats, hvis behovet opstår.

Personalet

  • Vi spørger nysgerrigt ind til børnenes liv og interesser
  • Vi spiser sammen med børnene
  • Vi laver aktiviteter på tværs af vuggestue – børnehave – skole
  • Lærer børnene at håndtere konflikter på en god måde

 

Glade børn på legepladsen

 

Vi dyrker forskelligheden

Vi er verdensmestre i at se det enkelte barns individuelle hensyn. Selvom børnenes egne spor er vidt forskellige kan vi rumme alle børn. Børnene suger fællesskabet og forskelligheden til sig – i naturen, på fodboldbanen og på legepladsen.

Forskelligheden er samtidig en styrke i vores gode og fagligt dygtige medarbejdergruppe, og vi får hinandens kompetencer til at blomstre.

Personalet:

  • Vi deltager i børnenes lege og følger deres idéer
  • Vi ser og forstår det enkelte barn og imødekommer dets behov
  • Tilretter aktiviteter tilpasset børnenes forudsætninger
  • Udnytter hinandens kompetencer
  • Vi arbejder på at finde de bedste løsninger for det enkelte barn
  • Vi går foran med lige netop den, vi er
  • Vi anerkender og italesætter børnenes stærke sider
  • Vi er nysgerrige på alle børns adfærd

 

Vi sætter spor i børnene

Vi er med nærvær, omsorg og tryghed til for at skabe de bedst mulige rammer for børnene, der fra vuggestue til skole opbygger en robusthed uden lige. Vi skal ved at sætte mennesket først sørge for at ruste dem bedst muligt til det foranderlige samfund, de efterfølgende bliver en del af.

Glade børn på rutsjebanen