Ordensregler

Ordensregler for elever på Børnesporet Faster-Astrup Skole

Formålet med vores ordensregler er at skabe de bedste rammer for læring og trivsel.

1. Eleverne skal møde til tiden, dog højst 15 minutter før første time.
  2. Elevernes cykler parkeres i cykelstativerne på parkeringspladsen eller i cykelskuret.
  3. Eleverne er ude i alle frikvarterer, hvor de kan opholde sig i skolegården samt på legepladsen og stadion.
  4. Der er gårdvagt i alle frikvarterer og ”busvagt”, når eleverne står og venter på bussen om eftermiddagen.
  5. Gårdvagten beslutter, hvornår der er mulighed for at være inde pga. dårligt vejr.
  6. Alle har et ansvar for, at der ser pænt ud på skolen. I alle klasser skal der være en duks, der hver dag sørger for at klasselokalet efterlades ryddeligt.
  7. Eleverne må kun forlade skolens område med særlig tilladelse fra gårdvagten eller klasselæreren.
  8. Hvis du forsætligt ødelægger noget på skolen eller nogle af kammeraternes ting, kan du komme til at betale erstatning.
  9. Kast kun med sne neden for Aktivitetshuset
  10. Brug kun din mobil, når det er aftalt med en voksen.

Vis i øvrigt altid hensyn til andre i både timerne og frikvartererne.

Vedtaget af Fællesbestyrelsen

D. 24. November 2022