Børnesporets DNA

Vi tænder bål hver dag

Vi synes, børn er fantastiske, og skal vi vække deres motivation for læring og udvikling, må vi frembringe en gnist. For børn er bål, der skal tændes, og vi brænder for at tænde hver eneste dag. Vi bliver motiveret af børnenes kampe og begejstret, når kampene bliver til succeshistorier.

Vi skaber en grøn tråd

Det forpligter at være geografisk placeret i hjertet af Naturens Rige, og derfor har vi en tydelig grøn tråd fra vuggestuen til skolen, hvor læring og udvikling i naturen er i højsædet. Udgangspunktet er det fagfaglige, men vi er bevidste om, at børn lærer forskelligt, og at udeskolen ikke bare er et alternativ, men et aktiv.

Vi opbygger omsorgsfulde relationer

Mellem hinanden, børnene og deres forældre. Relationen er den vigtigste grundsten til børns læring, og der er vi ekstremt dygtige. Vi kender hinanden så indgående, at vi oprigtigt interesserer os for hinanden og børnene. Vi har med skolens størrelse unikke muligheder for at skabe relationer, og der er kort fra bekymring til indsats, hvis behovet opstår.

Vi dyrker forskelligheden

Vi er verdensmestre i at se det enkelte barns individuelle hensyn. Selvom børnenes egne spor er vidt forskellige, har vi helt styr på deres faglige standpunkt, og vi kan rumme alle børn. Børnene suger fællesskabet og forskelligheden til sig – i naturen, på fodboldbanen og i klasserummene.

Forskelligheden er samtidig en styrke i vores gode og fagligt dygtige medarbejdergruppe, og vi får hinandens kompetencer til at blomstre.

Vi sætter spor i børnene

Vi er med nærvær, omsorg og tryghed til for at skabe de bedst mulige rammer for børnene, der fra vuggestue til skole opbygger en robusthed uden lige. Vi skal ved at sætte mennesket før eleven sørge for at ruste dem bedst muligt til det foranderlige samfund, de efterfølgende bliver en del af.

Børnesporet Faster-Astrup Skole  er beliggende på Birkevænget 31 i Astrup. Lige ved siden af skolen ligger daginstitutionen Børnesporets Børnehave. Skolen er desuden sammenbygget med Aktivitetshuset, der drives af paraplyorganisationen Aktiv Faster.